.:[Double Click To][Close]:.
Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner




Tuesday, March 16, 2010

VALÉNSIA EN FALLAS


Ja fa temps que les falles han deixat de ser la primigènia festa pagana que donava la benvinguda a la primavera, i aprofitava per renovar l’esperit mitjançant la metàfora de cremar els trastos vells o inservibles.

Ja fa temps que el flolkore –en el sentit més pejoratiu de la paraula– s´ha apropiat de les falles i les ha convertides en una festa carregada de simbologia política i religiosa, dominada per valencians de postal. Una festa que implica un monument pretensiós a cada cantonada, amb els consegüents carrers tallats al trànsit, amb la seua il.luminació pagada per tots, n´estem d´acord o no, amb les seues carpes de música, ja “clàssica”, de verbena i bunxi-bunxi, etc.

Jo intente fugir al màxim de tot allò que cada vegada em professa més repugnància: ofrenes a la cheperudeta , paxangues vàries i petardos , de diversa índole, a tot´hora.

Però hi ha coses que no podem evitar, per molt que vulguem. Anit, vaig ser testimoni de l’esperpent màxim, de la vergonya aliena, del ridicul amb majúscules. A la piscina municipal, on la gent va a relaxar-se, a fer esport, a purificar-se o ca ú al que crega convenient, unes “dones majors” atabuixades per una música a un volum que feia impossible no desitjar rebentar els altaveus, ballaven entusiasmades el Per No Frenar i Valénsia Menja Merda i no s´ho Pensa. Abillades amb peineta i banda fallerils seguien la monitora en una dansa estranya al voltant de la piscina. La imatge de l´activitat de l´Aquagym, ja de per sí certament esperpèntica, m´ha estat rondant pel subconscient tota la nit i he arribat a una conclusió:

Serà "precís"?

Si aquestes festes populistes són motiu d´orgull i proclamació dels encants d´aquesta terra. Si els uns se´n vanaglorien i els altres no només no se´n queixen, sinó que amés les recolzen -amb ànims electoralistes- a plataformes tan “formals” com el Facebook, on el vot fàcil crida fort a la porta, la cosa no pot anar d´una altra manera:
Va com Va.


                                                 Ratzinger Fallera

No comments:

Post a Comment